poniedziałek, 21 lipca 2014

Recenzja gry Drakensang Online

Witam, dziś przedstawię wam grę Drakensang Online, jest utrzymana w klimatach fantasy z grafiką 3D w widoku izometrycznym, typowy "hack&slesh", miłośnicy serii diablo powinni być zadowoleni, dodatkowo gra jest uruchamiana z poziomu przeglądarki internetowej, co umożliwia nam rozpoczęcie rozgrywki wszędzie tam gdzie mamy dostęp do internetu. A dosyć ciekawy klimat gry zatrzyma nas przy tej pozycji na jakiś czas. Zapraszam do dalszej lektury ...

1. Wstęp

Witam serdecznie wszystkich czytelników, w artykule tym postaram się opisać wam czym jest gra Drakensang Online, której wydawcą jest niemiecka firma Bigpoint.com .   

2.Początki

# Rejestracja
Aby zagrać musicie odwiedzić stronę www.drakensang.com , na tej stronie należy stworzyć konto, następnie zalogować się. Do działania nie potrze
bujemy ściągać pokaźnego pliku do instalacji, wystarczy na stronie głównej po zalogowaniu i wyborze serwera, kliknąć na przycisk "Rozpocznij Rozgrywkę".

# Serwery
Uwaga: Wszystkie serwery są PVE, gdzie walki PVP są możliwe tylko na arenie lub dopiero po aktywowaniu funkcji PVP u konkretnego NPC, co umożliwi nam walki z dowolnym graczem w dowolnym miejscu na mapie ale pod warunkiem, że ten gracz też uaktywnił tą funkcję u siebie.
Istnieje jeszcze jeden serwer PVP, w którym tryb pvp jest włączony cały czas, moim zdaniem serwer PVP jest najciekawszą opcją.

# Pierwsze uruchomienie
Gra uruchomi się w przeglądarce, w okienku, aby przełączyć się w tryb pełno ekranowy musicie kliknąć w ikonkę "pełny ekran" w prawym górnym rogu lub użyć skrótu klawiszowego F12.

# Wybór postaci
Obecnie mamy do wyboru trzy klasy:
- Rycerz Zakonu Smoka (Wojownik) - walczy w zwarciu, przyjmuje na siebie najwięcej obrażeń, ma wiele umiejętności, które ogłuszają naszych przeciwników, na 40 lvlu ma ich aż trzy aktywne i jeden pasywny. Inne jego umiejętności to własne buffy na kilka sekund zwiększające obronę, szybkość ataku i szybkość biegu oraz umiejętności o masowym rażeniu. Do użycia większości umiejętności wymagane jest naładowanie paska siły do wymaganego poziomu. Może walczyć broniami jednoręcznymi plus tarcza jako typowy tank lub broniami dwuręcznymi dla zwiększenia obrażeń.

- Czarodziej Kręgu (Mag) - postać walcząca na odległość, używa magii lodu, ognia, pioruna i ziemi. W swoim arsenale posiada umiejętności, które zadają największe obrażenia ze wszystkich postaci, ale są to umiejętności o stosunkowo długim czasie ponownego użycia. Może przywołać chowańca, który będzie dla nas walczył. Największą wadą czarodzieja jest jago niska wartość obrony, ale wprawny mag może wybrnąć z każdej opresji. Używa różdżek o mniejszej sile ataku ale większej szybkości ataku lub lasek o większej sile ataku ale o mniejszej szybkości ataku.

- Strażnik Lasu (Łucznik) - postać walcząca na odległość i w zwarciu, jego wartość obrony jest średnia, może przywołać chowańce w postaci wilków, jego ataki masowe ograniczają się tylko do ataku potworów tylko przed nim. Używa łuków krótkich o mniejszej sile ataku ale większej szybkości ataku i łuków długich z większą siłą ataku i mniejszą szybkością ataku.

# Pierwsza: mapa, misja i walka!
Po wyborze naszego bohatera pojawimy się na mapie treningowej, blisko nas będzie NPC, który będzie miał dla nas pierwsze zadanie, a mianowicie zmiana koła w zepsutym wozie, który leży obok tego NPC. Zadanie banalne, wystarczy kliknąć na wóz i zadanie skończone i generalnie nie ma co się spodziewać w dalszej grze, że zadania będą bardzie wymagające. Po oddaniu zadania otrzymamy punkty doświadczenia, mroczne monety,zwykłe monety i następne zadanie. Wędrując dalej zabijemy kilka potworków i jednego bossa, wykonamy jeszcze jedno zadanie i na końcu dostaniemy się do naszego pierwszego miasta.

# Miasto
Miasto jest miejscem odpoczynku, tu znajdziemy NPC z nowymi zadaniami, esencjami, miksturami uzdrawiającymi, zbroje, bronie, kamienie szlachetne. Prawdę mówiąc z miasta będziecie korzystać w celu naprawy ekwipunku, zakupu esencji, sprzedaży śmieci z ekwipunku. Inne czynności jak ulepszanie przedmiotów, ulepszanie wyposażenia kamieniami szlachetnymi i powiększanie powierzchni w ekwipunku przyjdzie wam dopiero jak uzbieracie odpowiednią ilość mrocznych monet, które na chwilę obecną w mojej ocenie psują troszkę rozgrywkę. W kolejnym mieście dodatkowo będziecie mogli skorzystać z areny pvp, stołu warsztatowego do łączenia przedmiotów w lepsze i skrzyni na przedmioty, które wysypują się wam z plecaka.

# Teren za miastem
Opuszczając miasto na serwerze PVP w celu wykonania zadań, pamiętajcie że jesteście narażenia na ataki innych graczy, więc oczy do koła głowy.Jeżeli zginiecie to bez konsekwencji możecie się odrodzić w mieście lub korzystając ze specjalnych przedmiotów lub mrocznych monet ożywić się w miejscu gdzie zginęliśmy. W większości map po za miastem możemy spotkać innych graczy, potwory po unieszkodliwieniu odrodzą się po jakimś czasie. Z takich map prowadzą wyjścia do innych map i do tzw. lochów, gdzie możemy się wybrać z kolegą w drużynie lub w pojedynkę, w lochach nie spotkamy innych graczy za wyjątkiem graczy z naszej drużyny.

# Awans na wyższy poziom
Nowe umiejętności będziemy zdobywać po przez awansowanie na kolejne poziomy, co piąty poziom będziemy mogli wybrać dodatkowe właściwości dla naszych dotychczasowych umiejętności.

Pokonując potwory co jakiś czas podniesiemy przedmiot "księga wiedzy", gdy uzbieramy odpowiednią ilość będziemy mogli aktywować wyjątkową umiejętność, pierwszą z nich jest możliwość teleportacji do miasta, druga odblokuje nam NPC, u którego możemy składować nasze przedmioty, trzecia odblokuje nam siódmy klawisz skrótu dla naszych umiejętności, a ostatnia odblokuje możliwość poruszania się na koniu.

Biorąc udział w walkach PVP z graczami na mapach czy też arenie będziemy zdobywać punkty sławy, które następnie możemy wydać na pasywne umiejętności, które pomogą nam w następnych walkach PVP i PVE.

3. Monety i Mroczne Monety

W Drakensang Online występują dwie waluty, monety (miedziane,srebrne i złote) i mroczne monety.

Zwykłe monety lecą z mobów,szansa wynosi około 50%, im silniejsze moby tym więcej monet, niestety
w grze u NPC nie kupimy za nie zbyt wiele, jedynie podstawowe przedmioty (bez dodatkowych statystyk), słabsze esencje ( zwiększają siłę ataku ), możliwość teleportowania się do głównych miast oraz możliwość naprawy ekwipunku. Dodatkowo zwykłe monety możemy zdobyć wykonując misje i sprzedając itemki do NPC. Wniosek jest taki, że zwykłe monety nie odgrywają zbyt wielkiej roli, więc nie ma co się skupiać na ich zdobywaniu.

Mroczne Monety w grze to coś co nas ucieszy i coś co nas zaboli, jest to coś co większość z nas zniechęci do tej gry a innym nie będzie przeszkadzać. Cały system w grze opiera się właśnie na tych monetach. Są dostępne do kupienia za "żywą gotówkę", dodatkowo przelicznik ilości zakupionych Mrocznych Monet (MM) do ilości wydanej gotówki, jest "chory" w porównaniu do tego co za nie możemy kupić w grze. Aby grać i osiągnąć prawie wszystko w tej grze nie musimy wydawać pieniędzy, ale osiągnięcie tego celu zajmie nam bardzo wiele czasu. Pocieszające jest właśnie to, że MM możemy zdobyć pokonując moby (szansa około 5%), wykonując misje (MM dostajemy tylko za wykonanie misji za pierwszym razem a ich ilość zależy od stopnia trudności questa) i na wielorakich ewentach. Waluta ta może się wydawać niesprawiedliwa i w sumie taka jest, 80% rzeczy dostępnych do kupienia w sklepach u NPC jest możliwa do kupienia właśnie za MM. Co możemy zdobyć przy pomocy tych monet a nie zdobędziemy tego posiadając nawet górę zwykłych monet?, o to lista: esencje +300% ataku (za zwykłe kupimy esencje, które dodają nam kilka punktów ataku, nie mylić z procentami), potiony, exp boostery, hp boostery, magiczne itemki z bardzo dobrymi statystykami, teleporty do lochów, ożywianie w miejscu zgonu, najlepsze mounty, powiększenie ekwipunku, ulepszenie itemków i wiele innych. Więc od was zależy czy chcecie szybko osiągnąć co tylko się da po przez płacenie lub powoli po przez ciężką pracę.

4. Interfejs

5. Przedmioty

Jak w każdej grze tak i tu możemy spotkać wiele przedmiotów, większość zdobędziemy pokonując moby i bossy, wykonując misje i biorąc udział w ewentach. Generalny podział wygląda tak:

Zbroja i Broń - Przedmioty, które będziemy mogli założyć to zbroja, naramienniki, hełm, rękawice,buty,tarcza,broń,pierścienie,amulet i ozdoba broni. W zależności od naszego poziomu będziemy mogli nosić przedmioty o coraz to lepszych statystykach. Każdy przedmiot na danym poziomie posiada ulepszone odpowiedniki na ten sam poziom, każda broń z podstawowymi statystykami jest "Zwykła" w kolorze białym, lepsza "ULEPSZONA" w kolorze zielonym, wygląda to mniej więcej tak:

- zwykły przedmiot (biały) - podstawowe statystyki, do kupienia w sklepie u NPC.
- ulepszony przedmiot (zielony) - podstawowe statystyki + 1 losowa statystyka przy identyfikacji, ilość potrzebnych kryształów identyfikacji na przedmiot na 40 poziomie to około 18 kryształów. Do wydropienia z mobów.
- magiczny przedmiot (niebieski) - podstawowa statystyka + 2 losowe, potrzebne KI to około 60 sztuk. Do wydropienia lub składa się go na stole warsztatowym z 4 zielonych przedmiotów.
- nadzwyczajny przedmiot (fioletowy) - daje nam 3 losowe statystyki, potrzeba około 250 KI do identyfikacji. Można wydropić lub poskładać z 4 niebieskich przedmiotów.
- legendarny przedmiot (pomarańczowy) - dodaje aż 4 losowe statystyki, potrzebujemy aż 1254 KI na jego odblokowanie, dropimy go lub składamy z 4 fioletowych.
- wyjątkowy przedmiot (pomarańczowy) - leci losowo z mobów, bardzo rzadki! Posiada własną nazwę i własne unikatowe statystyki, a na 40 lvlu itemy takie otrzymamy za wykonywanie naprawdę ciężkich questów.

- Kryształy Prawdy - Trzeba pamiętać, że wszystkie itemki od zielonego do pomarańczowego wymagają tzw. identyfikacji, przedmioty na 40 lvlu potrzebują mniej więcej następującej ilości kryształów do odblokowania itemu: Zielone = 16szt., Niebieskie = 64 szt., Fioletowe=240 szt. i Pomarańczowe=1245 szt.. Kryształy Prawdy możemy wydropić z mobów lub kupić za MM.

- Stół Warsztatowy - znajdziecie go w prawie każdym mieście, łączy cztery przedmioty w jeden przedmiot o wyższym stopniu ulepszenia, można na nim łączyć takie przedmioty jak elementy wyposażenia naszej postaci, zbroję, broń, pierścienie, buty, rękawice, tarcze, medaliony,ozdoby broni itd., przedmiot musi być co najmniej zielony, białych, surowych itemków nie można łączyć w lepsze. Są też misje, w których będziemy musieli zdobyć przedmioty i połączyć je na tym stole. Warunkiem podstawowym przy łączeniu przedmiotów jest to, że muszę być na tym samym poziomie ulepszenia, np. wszystkie zielone lub wszystkie niebieskie, mogą być np. cztery zielone pasy ale na różnych poziomach doświadczenia postaci, np. 2 pasy zielone z 10 poziomu i 2 pasy zielone z 20 lvlu dadzą nam pas niebieski z 15 lvlem co jest średnią wartością tych wszystkich przedmiotów, dopuszcza się łączenie różnego rodzaju przedmiotów np. buty z rękawicami, broń ze zbroją, w rezultacie otrzymamy losowy ulepszony przedmiot, który daliśmy do łączenia, ale jaki to będzie przedmiot to już nie mamy na to wpływu.

6. Potwory

Potworów (mobów) mamy tu całą masę, na każdej mapie jaką spotkamy po wyjściu z miasta znajdziemy hordy mobów i zawsze minimum jednego mini-bossa. W Lochach jest podobny schemat, troszkę silniejsze moby zwykłe i silny mini-boss. Co kilka map możemy wejść do lochów, gdzie na ich końcu możemy stawić czoła prawdziwemu bossowi, który po pokonaniu może nas obdarować rzadkimi przedmiotami. Każdy główny boss, ma też tzw. tryb trudny, który koniecznie trzeba przechodzić w drużynie, w trybie tym taki boss daje jeszcze więcej expa i jest jeszcze większa szansa na jeszcze lepsze itemki. Generalnie animacja poruszania się mobów i ich skilli stoi na bardzo wysokim poziomie. Obecności AI nie stwierdzono ;)

7. Zadania

Misje są typowe i nie wnoszą nic nowego, zadania polegają najczęściej na zabijaniu pewnej ilości mobów, zdobywaniu specjalnych przedmiotów, podróży do konkretnego miejsca, uruchomienia czegoś i powrocie oraz na bieganiu od NPC do NPC i rozmowie. Za wykonywanie questów otrzymujemy punkty doświadczenia, mroczne monety, zwykłe monety i czasami przedmioty jak np. zbroja. Mroczne monety i punkty doświadczenia  otrzymujemy tylko za pierwszym razem gdy wykonamy zadanie, jeżeli mamy możliwość wykonania takiego zadania kolejny raz to najczęstszą nagrodą będą tylko zwykłe monety. Wykonywanie misji jest możliwe tylko w pewnym przedziale poziomów naszej postaci, misje z wyższych poziomów nie będą dla nas dostępne, podobnie misje z niższych poziomów przestaną być dla nas dostępne. Minusem jest ograniczenie do maksymalnie 10 misji jakie możemy mieć aktywne. Od września 2012 wprowadzono misje dzienne (Daily Quests), za które możemy otrzymać przedmiot magiczny, nadzwyczajny, zwykłe monety lub mroczne monety. Najczęstsze zadania do wykonania to pokonaj X graczy w pvp, wygraj X walk pvp na arenie, pokonaj X mobów na twoim poziomie lub zakończ X razy dowolną misję.

8. Wydarzenia (Events)

Wydarzenia (Events) tak jak i aktualizacje (patches) w Drakensangu są dosyć częste, eventy są różne i urozmaicają rozgrywkę, dają nam szansę na wzbogacenie się o kilka cennych przedmiotów (itemów). Zadania eventowe nie różnią się zbytnio od misji, dodatkowo możemy zdobyć tzw. akcje specjalne, za które możemy kupować unikatowe i drogie przedmioty u specjalnego NPC, który pojawia się okresowo w którymś z głównych miast.

9. Plusy

Wspaniała grafika, dotyczy to każdego aspektu, począwszy od interfejsu graficznego strony internetowej kończąc na drobnych elementach wyposażenia czy też detalach otoczenia. Animacja ruchu postaci i potworów stoi na wysokim poziomie, podobnie sprawa się tyczy animacji skilli.

10. Minusy

Jedynym i Największym minusem są mroczne monety, które są do kupienia za gotówkę. Nie pomogą tłumaczenia, że MM można zdobyć bez płacenia, zdobycie ich w ilościach, które pozwoliłyby nam prowadzenie rozgrywki ze wszystkimi udogodnieniami równa się z niemożliwym. Dodatkowo 80% funkcji gry opiera się na mrocznych monetach. Takie podejście jedynie psuje klimat gry, niszczy chęci do dalszej rozgrywki i powoduje, że status gry z F2P (Free to Play) powinien być zmieniony na P2W (Pay 2 Win) czyli aby wygrać musisz zapłacić.

11. Podsumowanie

Gra Drakensang Online jako naśladowca gier "diablo-podobnych" zasługuje na pochwałę jeżeli chodzi o szatę graficzną, animację, liczbę mobów i całe uniwersum jakie dotąd powstało. Pochwalić też trzeba częste aktualizację, które często zmieniają bardzo wiele, pochwalić trzeba też częste ewenty. Jednocześnie trzeba podkreślić, że system mikropłatności tu wprowadzony jest wielce krzywdzący dla osób bez większego zasobu gotówki, podejście to będzie powodować odchodzenie coraz większej rzeszy graczy, nie pomoże nawet wyświetlanie statystyk informujących o całościowej ilości zarejestrowanych kont, która wynosi ponad 10 milionów kont, graczy interesuje ilość aktywnych kont, które logują się każdego dnia.Dodatkowo wprowadzenie ewentu, w którym jesteśmy wynagradzani różnymi cennymi przedmiotami tylko za to, że polecimy znajomemu tą właśnie grę, spowodowało sztuczne zwiększenie ilości kont, gracze najzwyczajniej, skuszeni nagrodami, tworzą nowe konta i rejestrują się z podaniem swojego głównego konta jako referenta. Nie wróżę świetlanej przyszłości grze Drakensang Online, tak długo jak nie zostaną wprowadzone zmiany, które by wyeliminowały elementy dające przewagę tylko donatorom. A szkoda, produkcja jest świetna!

Źródło: http://darmmowe.blogspot.com/2012_09_01_archive.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz