Witam!
Poświęcę ten poradnik tematyce dżungli na mapie Summoner’s Rift (5 vs 5)
Ogólnie o dżungli…
Dżungla to neutralny obszar występujący między liniami (top, bot, mid). Respią się tam neutralne potworki za których zabicie otrzymujemy złoto i buffy. W dżungli najczęściej spotkamy Junglerów. Są to bohaterowie przystosowani do walki z neutralnymi potworami. Do dżungli nadaje się każda postać, jedna bardziej druga mniej.
Informacje dotyczące junglerów…
Podstawowym przedmiotem junglera jest Latarnia Wriggle (Wriggle’s Lantern)
Najczęstszym startem w dżungli jest zabicie wilków (wolwes). Rzadziej spotykane jest zaczęcie na golemach (golems). W tym wypadku kolega z drużyny atakuje golema a później ucieka, w tym czasie jungler robi swoje. W rozgrywkach rankingowych często spotykane jest zaczęcie na blue buff i danie go prowadzącemu AP.
Potworki…
Wilki (wolwes) – mają 2 punkty spawnu, obok blue buffa. Posiadają najmniejszy atak ze wszystkich potworów ale mają bardzo częste krytyki. Po zabiciu dużego wilka leczy on nas o jakiś procent brakującego zdrowia. Respią się po 60 sekundach.
Duchy (wraiths) – Jak wilki posiadają 2 punkty spawnu. Duży duch atakuje z zasięgu a małe z bliska. Posiadają trochę większe obrażenia od wilków. Po zabiciu dużego ducha leczy on nas o jakiś procent brakującego zdrowia. Respią się po 60 sekundach.
Golemy (golems) – mają 2 punkty spawnu (znowu ) . Posiadają obrażenia większe od duchów. Po zabiciu dużego leczy nas jak u wilków i duchów. Respią się minutę.
Blue buff – jest to golem który po zabiciu daje nam zwiększoną regenerację many i energii oraz zmniejszony czas odnowienia. Posiada o wiele więcej HP od wyżej wymienionych potworków. Posiada obstawę z dwóch małych jaszczurek. Respi się w 5 minut.
Red buff – jaszczurka która po zabiciu daje nam następujące bonusy przy ataku: nieuchronne obrażenia (zwiększają się o 5 co lvl) oraz spowolnienie przeciwnika. Ma HP równe blue buffowi. Posiada obstawę z dwóch jaszczurek. Respi się w 5 minut.
Smok (dragon) – po jego zabiciu cała drużyna otrzymuje 190 golda. Ma on o wiele więcej HP od red i blue buff. Respi się w 6 minut.
Baron Nashor – najsilniejszy potwór w dżungli! Respi się w 15 minucie gry. Bazowo posiada 8852 HP i zyskuje 125 HP co minutę. Za jego zabicie cała drużyna otrzymuje 300 golda oraz baron buff. Daje on bonusowe obrażenia oraz bonusowe AP. Zwiększa regenerację zdrowia i many. Po zabiciu nie przechodzi na zabójcę. Respi się w 7 minut.
To będzie koniec tego ogólnikowego poradnika. Jeżeli zauważysz błędy pisz pod tematem!