piątek, 14 sierpnia 2015

2. Początkowe expowisko - jak używanie pokemona, łapanie nowego stworka - http://www.pokemononline.pl/

2. Początkowe expowisko - jak używać pokemona i nim atakować, jak złapać nowego stworka, a także opis podstawowego inwentarza.


Zanim jednak wejdziemy na expowisko (miejsce gdzie czekają na nas dzikie pokemony), musimy rzucić okiem na nasz ekwipunek, który znajduje się po prawej stronie ekranu i wygląda następująco: 
inwentarz1. Slot aktywnego pokemon'a - Tutaj przeciągamy z torby (Pokebag) Balla z Pokemon'em, którego chcemy używać. Robimy to za pomocą LPM (lewy przycisk myszy). 
2. Przydatne narzędzie dla każdego trenera. Dzięki niemu uzyskamy informacje o większości stworków na jakie się natkniemy podczas zwiedzania krainy. Jak go używać? nic prostszego! trzymamy CTRL i klikamy LPM na nim, a następnie na każdego nowo spotkanego Pokemon'a, którego widzimy pierwszy raz. Dostaniemy za to trochę punktów exp i automatycznie uzyskamy dostęp do informacji o danym stworzeniu. Aby je zobaczyć powtarzamy czynność na tym samym Pokemonie lub wpisujemy w oknie "czat" /dex "nazwa pokemona" np. /dex Pidgey 
3. Rod czyli wędka - Przedmiot ten jak sama nazwa wskazuje, służy do łowienia Pokemon'ów typu wodnego (świetny sposób expienia jak na początek). Używamy go jak Dex'a. CTRL+LPM i klikamy na wodę. Czynność można powtarzać w nieskończoność :) Chociaż nie radzę, wyławiać kilku Poków naraz bo wtedy przywitamy się ze śmiercią. Najlepiej ubijać stworki POJEDYNCZO!! - później opiszę jak dodać wędkę na HOTKEYS, aby łatwiej się ją używało. 
4. Rope czyli Lina - Narzędzie to służy do wydostawania się z podziemi róznego rodzaju, gdy na powierzchnię nie prowadzą żadne schody czy też drabina. Zazwyczaj wtedy na podłożu w podziemiu widoczny sie jasny okrągły punkt, który pokazuje nam ze dokładnie nad nim znajduje się wyjście. Jedyne co należy wtedy zrobić to CTRL+LPM na line i LPM na te jasny punkt na ziemii. Tak samo jak z wędką warto dodać linę na HOTKEYS. 
5. Pokebag czyli torba na itemy - otwieramy ją kombinacją CTRL+LPM. Ukazuje się wtedy okienko takie jak na screenie powyżej, gdzie mamy wolne sloty na różnego rodzaju itemy. Od pokeballi z naszymi pupilami poprzez inne bagi, potiony, puste Balle, a na pieniądzach kończąc. Itemy można w niej dowolnie przeciągać za pomocą LPM w celu uporządkowania, posegregowania itd. 
6. Order czyli rozkaz dla naszego Pokemona - Niektóre Pokemon'y dają nam możliwość ujeżdżania ich. Na jednych możemy latać na drugich jeździć (Jednakże LATANIE może odbywać się tylko po uprzednim wykupieniu konta premium zwanego PACC) Aby dosiąść naszego stworka, należy użyć znanej już nam kombinacji CTRL+LPM na ORDER, a następnie kliknąc na siebie LPM. Pokemon do nas podbiegnie a trener usiądzie mu na grzbiecie :) Powtarzamy tę czynność jeśli chcemy zeskoczyć z Pokemona. Order przydaje nam się również wtedy gdy na drodze napotkamy, krzak, kamien lub dziurę w ziemi którą trzeba rozkopać. Poszczególne pokemony posiadają odpowiednie umiejętności, dzięki którym pokonamy wyżej wymienione przeszkody. Aby sprawdzić czy nasz Pokemon takową posiada, należy użyć na nim dex'a tak jak w punkcie 2 i w otwartym okienku z informacją zjechać na sam dół listy. Przeszkodę usuwamy klikając CTRL+LPM na Order a następnie na krzak, kamień lub dziurę. 


Pozostałe elementy ekwipunku to: 
- Skille. Tutaj widzimy ilość naszego doświadczenia (exp.) oraz aktualny level. Co ważne: W TEJ GRZE TO TRENER ZDOBYWA LEVEL A NIE POKEMON!! Jednak wraz ze wzrostem naszego levela, rośnie siła naszych stworków. 
- Na prawo od aktywnego slotu Pokemon'a mamy liczbę CAP. Jest to łączny ciężar jaki jesteśmy w stanie unieść. Im więcej mamy ze sobą rzeczy tym liczba CAP staje się mniejsza, a gdy osiągnie zero, musimy pozbyć się nadmiaru przedmiotów. Można to zrobić sprzedając wartościowe itemy w sklepie lub zostawiając je w Depo (ale o tym później). 
- Nad Liną widać natomiast pasek HP, czyli liczbę punktów życia naszej postaci, a nad HP mamy mini mapę obszaru, na którym się aktualnie znajdujemy. Mapkę można przybliżać lub oddalać za pomocą widocznych po prawej stronie '+' i '-' Jeśli ktoś jest leniwy i nie chce mu się samemu chodzić za pomocą strzałek, może kliknąc na minimapce punkt, do którego chce się dostać, a postać powędruje tam automatycznie 

Jak używać Pokemon'a oraz jak walczyć (pierwsze expowisko) 

Na początek mapa terenu, który będzie nas interesował. 

mapa miasta Viridian

W czerwonym kółeczku zaznaczony jest oczywiście fragment wioski Pallet, w której zaczynamy grę. Kierujemy się zgodnie ze strzałką "w górę" w stronę miasta Viridian, mijając po drodzę nasze pierwsze expowisko oznaczone na mapie numerem 1. 

ZANIM jednak przystąpimy do walki, będziemy musieli ustawić sobie ataki naszego Pokemona na HOTKEYS. Aby otworzyć listę hotkeys, klikamy na "opcje" na prawo od CAP, a następnie czwarte pole od góry "HOTKEYS" (przycisków które będziemy często używali). 

Ukaże nam się takie oto okienko: 
ustawianie hotkeysustawianie hotkeysPo lewej widzimy górną część listy, natomiast po prawej jej dalszy fragment po nienznacznym "zjechaniu: w dół. Teraz, aby prawidłowo ustawić ataki dla naszego pokemona, zaczynamy wpisywać pokolei od "F1" 

Ustawiamy hotkey: 
-klikamy na F1 w okienku Dostępne hotkey`e 
-następnie kilkamy w okienko Edytuj hotkey i tam wpisujemy m1, 
-na koniec zaznaczamy kropkę, przy napisie Automatycznie. 






Czynność tą powtarzamy 10 razy wpisując kolejno m2 przy F2, m3 przy F3 itd. aż do m10 wpisanego w F10. Na końcu ustawiamy sobie linę i wędkę na F11 i F12 o czym już wspominałam wcześniej. W oknie Dostępne hotkeye klikamy na F11 później przycisk z napisem wybierz. Kursor zmieni nam się ze "strzałki" w taki "krzyżyk" i nim klikamy na linę w naszym inwentarzu po prawej. To samo robimy z wędką, tyle że na F12. Jeśli czynność wykonamy prawidłowo, obok pojawią sie widoczne czerwone napisy: use object with crosshairs. Aby zmiany się zapisały klikamy OK i wychodzimy z menu opcji. Teraz już możemy ruszać na naszego pierwszego Pokemon'a. 


Pierwsza walka i łapanie nowego Pokemon'a. 
Jesteśmy na expowisku, które wcześniej pokazywałam na screenie. Przez jego środek przebiega drewniana uliczka prowadząca z Pallet Town do Viridian. Znajdujemy wolną przestrzeń po lewej bądź prawej stronie i wchodzimy na trawę. Jeśli stosowaliście się do wcześniejszych punktów poradnika, Pokemona macie już w slocie. Teraz wystarczy tylko kliknąć CTRL+LPM na Ballu w slocie a nasz stworek wyjdzie na zewnątrz, gotowy do walki. 

Aby walkę rozpocząć, szukamy dzikiego Pokemon'a (na screenie Pidgey). 

walka z pokemonami

Gdy takowego zauważymy, przytrzymujemy lewy ALT i klikamy LPM na Pidgeya. 
Dziki Pokemon zostanie podświetlony czerwonym kwadracikiem, w tym czasie nasz stworek podbiegnie do niego by go zaatakować. W tym momencie możemy używać ustawionych wcześniej HOTKEYS z atakami. W tym celu naciskamy F1, F2, F3 itd. Każdy z ataków można używać dowolną ilość razy, jednak należy wiedzieć, że po wciśnięciu na przykład F1, trzeba odczekać kilkanaście sekund, aby można było wykorzystać ten atak ponownie! Informacje na ten temat będą się pojawiały w oknie CZAT u dołu ekranu. 


Co robimy po pokonaniu Pokemon'a?

zlap je wszystkie

1. Można otworzyć "ekwipunek" pokonanego Pokemon'a, klikając CTRL+LPM na jego ciało. Rzeczy, które tam znajdziemy możemy przeciągnąć do swojej torby za pomocą LPM. 
2. Jeśli chcemy stworka złapać, klikamy CTRL+LPM na kupkę pustych balli w naszej torbie. 
a następnie LPM na pokonanego Pokemon'a. 
O tym czy złapaliśmy Poka czy nie, poinformuje nas stosowne zdanie i efekt dźwiękowy (oraz animacja - minka uśmiechu, zmartwienia). Jeśli uda nam się Pokemon'a złapać, pojawi się on dodatkowo w naszej torbie, zamknięty w ballu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz