Blog o grach! Nowości, premiery, poradniki, cheaty, hacki, kody, publikacje serwerów, znani gameplayerzy - wszystko czego dusza zapragnie!
wtorek, 30 grudnia 2014
Poradnik - Harry Potter : Zakon Feniksa (Na Psp)
POCZĄTEK – GRIMUALD PLACE 12
Ginny
Po krótkim filmiku rozpoczynającym grę, znajdziesz się w pokoju z Ginny i Syriuszem. Syriusz nauczy Cię dwóch zaklęć: Accio (rzucasz je krzyżykiem; przyciąga przedmioty) i Depulso (rzucasz je trójkątem; odpycha przedmioty). Aby rzucić zaklęcie, wystarczy wyjąć różdżkę prawym przyciskiem funkcyjnym ® i przytrzymać odpowiadający mu znak. Przycisk należy puścić, gdy przy różdżce pojawi się duże świetlne koło. Kiedy już nauczysz się używać zaklęć, musisz przesunąć wszystkie meble pod przeciwległą ścianę.
Po „ustawieniu” mebli, należy wyjść z pokoju.
Hermiona
W kuchni Twojej pomocy będzie oczekiwać Hermiona. Należy z nią najpierw porozmawiać, wtedy Syriusz nauczy Cię kolejnego zaklęcia: Reparo (rzucasz je kółkiem; naprawia przedmioty). Musisz naprawić wszystkie potłuczone talerze na stole i półki w regałach.
Po wyjściu z kuchni przeniesiesz się do sypialni, gdzie spotkasz Rona.
Ron
Tak jak było to z Hermioną, z Ronem też trzeba najpierw zamienić parę słów. Powie Ci, że ma problem ze spakowaniem swoich ubrań do kufra. Syriusz po raz kolejny pokaże Ci zaklęcie, którego trzeba użyć, czyli Wingardium Leviosa (rzucamy je za pomocą krzyżyka i trójkąta; podnosi przedmioty). Aby je rzucić należy nacisnąć krzyżyk (musi pojawić się małe, świetlne kółko wokół różdżki Harry’ego), a następnie przytrzymać trójkąt, aby kółko wokół różdżki się powiększyło, a gdy już tak się stanie, trzeba zwolnić przycisk. Gdy skierujesz ubrania Rona nad kufer, przy którym stoi, wystarczy nacisnąć ponownie krzyżyk, żeby je upuścić.
Po wykonaniu zadania, trzeba wyjść z pokoju i udać się po schodach na górę.
Fred i George
Kiedy znajdziesz się na górze, włączy się krótki filmik, w którym bliźniacy poproszą Cię o to, abyś umożliwił im zejście na sam dół. Twoja droga będzie zatarasowana. Aby usunąć przedmioty, które nam zawadzają, wystarczy rzucać na nie odpowiednie czary (Depulso, Wingardium Leviosa). Kiedy będziesz już na dole należy wejść do pokoju po lewej stronie. Krótki filmik zakończy Twoje pierwsze zmagania.
HOGWART
Fred, George, hasło
W Hogwarcie, ktokolwiek będzie chciał z Tobą porozmawiać (albo Ty z nim), będzie miał nad sobą kółko, gdy do niego podejdziesz. Trzeba wtedy nacisnąć trójkąt, aby rozpocząć konwersację.
Tak właśnie należy zrobić, gdy podejdziesz do Freda i George’a. Dadzą Ci oni Mapę Huncwotów, dzięki której bez problemu wszędzie trafisz. Kiedy jakiś punkt na mapie będzie szczególnie ważny, będzie jaśniejszy niż inne (Destination). Czasem będziesz mógł sam sobie wybierać takie punkty w razie potrzeby. W trafieniu do nich pomogą Ci wtedy animowane ślady butów widoczne na podłodze i wskazujące kierunek. Wystarczy iść za nimi.
Pierwszym ważnym punktem będzie pokój wspólny Gryffindoru (Gryffindor Common Room). Przy schodach na pierwszym piętrze będzie stała Cho i blokowała Ci wejście. Należy wtedy z nią rozmawiać, dopóki się nie przesunie.
Pod pokojem wspólnym okaże się, że ani Ron ani Harry nie znają hasła, aby wejść do pokoju. Wtedy trzeba wrócić na sam dół, i spytać o nie Freda i George’a. Bliźniacy podadzą Ci hasło, lecz najpierw musisz spłatać figla Ślizgonowi, który dręczy mniejszego od siebie. W tym celu trzeba użyć Wingardium Leviosa na znajdującym się obok naszego celu wiaderku z wodą. Po całej akcji dowiesz się hasła i będziesz mógł wrócić na siódme piętro, gdzie oczekuje Cię Hermiona,
Defense Against The Dark Magic
Po rozmowie z Hermioną będziesz musiał znaleźć na mapie (otwierasz ją za pomocą klawisza select) salę Obrony przed Czarną Magią (Defense Against The Dark Magic) i wybrać ją krzyżykiem (stanie się Twoim celem i zaprowadzą Cię do niej ślady butów). Po drodze musisz zerwać ze ściany (Accio) gazetę, którą rozwiesili Ślizgoni. Kiedy będziesz na schodach prowadzących do sali, gdzie ma się odbyć Twoja pierwsza lekcja, drogę będą tarasowali Ci inni uczniowie. Przesuną się tylko wtedy, kiedy skręcisz w prawo, zejdziesz po schodach i na lekcję przyprowadzisz Neville’a, który próbując pomóc innym, sam stał się ofiarą. Gdy już mu pomożesz, wystarczy wrócić tą samą drogą i iść na zajęcia.
Fred, George, zaklęcia
Po lekcji ślady na podłodze pokażą Ci dokąd masz iść. Musisz znaleźć Freda i George’a. Pokażą Ci dwa zaklęcia: Protego (rzucasz je kółkiem; tworzy tarczę ochronną) i Stupefy (rzucasz je trójkątem; rani przeciwników), dzięki którym będziesz mógł toczyć pojedynki. Kiedy załapiesz zaklęcia, będziesz musiał nauczyć ich używania Rona i Hermionę. Aby to zrobić wystarczy rzucić nowopoznane czary, a przyjaciele sami je powtórzą. Czary trzeba będzie powtórzyć, gdyż Ron załapie je dopiero za drugim razem.
Po nauce nowych czarów trzeba kierować się do pokoju, w którym urzęduje profesor Umbridge (iść za śladami). Po wejściu do jej pokoju włączy się krótki filmik.
Biblioteka
Po filmiku Hermiona każe Ci iść do biblioteki po pewną książkę. Aby wejść do biblioteki (droga będzie zastawiona) należy najpierw pomóc dziewczynie, która stoi przed wejściem. Będzie ona chciała, abyś zaniósł pracę domową jej koledze, który będzie czekał na nią na dziedzińcu (ślady pokażą gdzie masz iść). Gdy już wykonasz swoje zadanie trzeba wrócić do biblioteki i powiadomić o tym dziewczynę, która czeka na nasze relacje. Wtedy bez problemu wpuszczą Cię do biblioteki. Potem należy skierować się do pierwszego pokoju, gdzie znajdują się regały z książkami. Poszukiwana przez Ciebie książka będzie leżała na samej górze pierwszego regału w środkowym rzędzie po jego lewej stronie. Aby ją zdjąć należy podstawić pod niego biurko i mniejszą szafkę, na które będziesz mógł się wdrapać. Kiedy już będziesz stać na nich, na książkę należy rzucić Accio. Twoja książka nie będzie chciała jednak do Ciebie przyjść. Przeniesie się ona na drugą stronę drugiego regału. Należy wtedy powtórzyć czynność z mniejszym regałem, biurkiem i zaklęciem Accio. Co prawda książka znowu Ci ucieknie (wróci na pierwszy regał, na jego prawą stronę), ale będzie to ostatni raz. Kiedy za trzecim podejściem użyjesz na niej zaklęcia, wyleci ona do pokoju wcześniej i znajdzie się na jednym ze stołów. Wtedy bez problemu możesz po nią sięgnąć.
Łazienka Jęczącej Marty
Po znalezieniu książki musisz przenieść się do łazienki Jęczącej Marty. Tam Hermiona nauczy Cię zaklęcia Incendio (rzucasz je kwadratem i kółkiem; spala rośliny i wznieca ogień w pochodniach). Zaklęcie należy rzucić na niepalące się kinkiety tą samą techniką jak Wingardium Leviosa.
Neville, rośliny
Następnym Twoim zadaniem będzie odnalezienie Neville’a (będzie w Herbology) i pomoc w spaleniu roślin. Na rośliny musisz rzucać zaklęcie Incendio.
GWARDIA DUMBLEDORE’a
Kolejnym Twoim celem będzie powiadomienie kilku osób o sekretnym spotkaniu, na którym będziesz mógł trenować rozmaite czary.
Angelina Johnson – bałagan w Pokoju Pamięci
Angelina będzie uwięziona w pokoju z trofeami. Na tron tarasujący wejście trzeba rzucić Accio. Po wejściu do środka trzeba pomóc Angelinie ustawić puchary (muszą się zgadzać kolorami ze swoimi miejscami), a gdy już je ustawisz, musisz rzucić Reparo, aby naprawić potłuczone gabloty.
Anthony Goldstein, Michel Corner i Terry Boot,
Tej trójce wystarczy opowiedzieć o spotkaniu. Jeden z nich będzie w Sali do transfiguracji, drugi w skrzydle szpitalnym, a trzeci na dziedzińcu przed wieżą zegarową (wystarczy znaleźć ich na mapie).
Cho Chang – sowa
W sowiarni będzie czekała na Ciebie Cho, mająca problemy ze złapaniem swojej sowy. Tobie także nie uda się to za pierwszym razem. Przy schodach będą dwukrotnie krawędzie, po których trzeba będzie przejść, by złapać sowę. Przy drugiej musisz użyć Reparo zanim na nią wejdziesz. Sowa ucieknie Ci na samą górę sowiarni i po kolei będzie usadawiała się w miejscach, gdzie można wejść tylko po drewnianych palach. Gdy wdrapiesz się na pierwszy z nich, sowa przeniesie się na półkę przy kolejnym. Aby na niego wejść trzeba użyć na nim Reparo. Czynność należy powtórzyć przy palu obok.
Colin Creevy – stracony aparat
Będzie czekał na Twoją pomoc na brukowanym dziedzińcu (Exterior Walkway). Musisz pomóc mu zdjąć aparat. W tym celu przestaw stół pod koniec muru po lewej stronie krzaka. Gdy już się na niego wdrapiesz, rzuć zaklęcie Incendio na roślinę, a potem przejdź do końca i wdrap się na rynnę. Po drodze rynna będzie dwa razy zepsuta. Musisz wtedy zejść na najbliższą krawędź i naprawić ją za pomocą Reparo. Kiedy wejdziesz się na sam szczyt zejdź na prawą stronę, napraw zepsutego gargulca (Reparo), a na aparat rzuć Wingardium Leviosa, zrzuć go Colinowi i zejdź na dół.
Dean Thomas – gadające gargulce
Dean poprosi Cię, abyś znalazł pięć gadających gargulców, porozmawiał z nimi, a po wszystkim wrócił do niego i opowiedział mu wszystko. Pierwszy gargulec znajduje się w sali do Transfiguracji, drugi przy sali do Obrony przed Czarną Magią, trzeci jest na moście (Exterior Walkway), czwarty także na Exterior Walkway tyle, że na brukowanym dziedzińcu, gdzie pomagałeś Colinowi, a ostatni jest na balkonie w korytarzu na czwartym piętrze.
Ernie Macmillan – produkty do sporządzenia eliksiru
Czeka na Ciebie w sali Eliksirów (Potion). Erniemu trzeba pomóc w zebraniu składników do przyrządzenia eliksiru. W tym celu musisz znaleźć pięć ciemierników (białe kwiatki) i mandragorę. Dwa pierwsze kwiatki znajdziesz na dziedzińcu przy Sali do transfiguracji, a pozostałe trzy rosną przy chatce Hagrida. Mandragora znajduje się w tym samym miejscu, gdzie wcześniej pomagałeś Neville’owi spalić rośliny. Aby wyjąć ją z doniczki weź nauszniki, które leżą na stole przy wejściu.
Fred, George Weasley i Lee Jordan – sztuczne ognie
Cała trójka czeka na Ciebie w Boathouse. Poprosi Cię o pomoc w ukryciu sztucznych ogni. Musisz wejść na podwyższenie przy wiszących łódkach, rzucić na nie zaklęcie Wingardium Leviosa, aby je odkryć, a potem odbierać paczki od bliźniaków i chować do łódek. Paczki muszą być dopasowane do swoich miejsc. Po wszystkim zakryj łódki także używając Wingardium Leviosa.
Ginny Weasley – problemy z bliźniakami
Jest w pokoju wspólnym Gryffindoru. Będzie chciała byś nie dopuścił do wyrzucenia ze szkoły Freda i George’a. Musisz wtedy iść na górę po pelerynę-niewidkę i w niej powędrować do gabinetu profesor Umbridge. Jej biura będzie pilnować dwoje uczniów, aby odwrócić ich uwagę przejdź obok półek, z których spadną wazony. Wtedy bez problemu możesz wejść dalej i odzyskać fiolkę Freda i George’a.
Hannah Abbott
Stoi na schodach zaraz przy głównym wejściu. Wystarczy, że powiesz jej gdzie znajduje się sekretne przejście na siódme piętro do pokoju życzeń (sam tez musisz się najpierw o nim dowiedzieć). Przejście znajduje się za portretem, który zobaczysz schodząc po schodach w przeciwnym kierunku do głównego wejścia. Wtedy porozmawiaj z obrazem i wróć do Hannah.
Padma i Parvati Patil
Z Padmą i Parvati spotkasz się dwa razy i będziesz musiał z nimi porozmawiać. Najpierw spotkasz je na korytarzu przy łazience Jęczącej Marty, natomiast za drugim razem będą w Divination Staircase.
Susan Bones
Będzie dręczona przez Ślizgonów na Exterior Walkway. Trzeba jej pomóc pokonując przeciwników.
Zachariasz Smith – praca domowa
Przy nim trzeba będzie najwięcej się wysilić. Najpierw będzie chciał książkę potworów, która znajdować się będzie na ostatnim regale po prawej stronie (będzie słychać warczenie). Aby ją zdjąć rzuć na regał zaklęcie Depulso. Wtedy książka schowa się pod ławkę przy ostatnim regale w rzędzie po drugiej stronie. Aby ją wywabić zrzuć na podłogę klapki (leżą na ławce obok), a następnie ogłusz stertą papierów (także leżą na ławce). Kiedy wrócisz do Zacharias’a dowiesz się, że teraz potrzebuje eliksiru, który znajduje się w skrzydle szpitalnym. Gdy już go dostanie znów będzie kazał Ci coś zrobić. Tym razem musisz odnaleźć Prawie Bezgłowego Nick’a i spytać go kiedy umarł. Po tym wszystkim Zachariasz wreszcie zgodzi się by przyjść na spotkanie.
POKÓJ ŻYCZEŃ
Po odnalezieniu wszystkich na mapie udaj się do Pokoju Życzeń., gdzie wszyscy będą na Ciebie czekali, aby nauczyć się nowych czarów. Z każdą osobą, z którą oczywiście będzie się dało, porozmawiaj dwa razy. Kiedy zaklęcie będzie wymagało użycia np. trzykrotnego naciśnięcia trójkąta, dwa razy naciśnij ten przycisk, a za trzecim razem przytrzymaj go i w odpowiednim czasie zwolnij.
Po filmiku musisz odnaleźć do profesor McGonnagal, a następnie Dumbledore’a. McGonnagal będzie zaraz przy pokoju wspólnym Gryfonów, a dyrektor przy wejściu głównym do Hogwartu. Gdy będziesz już na dole po krótkiej rozmowie włączy się mini gra ze Snapem. Przytrzymuj wskazane przez Snape’a przyciski (musi być koloru zielonego). Po kolejnym filmiku musisz pokonać Malfoya i jego bandę. Po pojedynku przyjdzie profesor Umbridge, z którą nie masz szans.
Kolejnym Twoim zadaniem będzie udanie się do chatki Hagrida. Przed nią będzie czekała banda Malfoy’a, która od tego momentu dosyć często będzie wchodziła Ci w drogę.
GWARDIA DUMBLEDORE’a
Colin – ukrycie wyjców
Kiedy skończy się kolejny filmik, idź do sowiarni, gdzie będzie czekał na Ciebie Colin i poprosi o pomoc w schowaniu wyjców. Aby wejść do środka wdrap się na rynnę przy schodkach i wejdź przez jedyne otwarte okno. Gdy będziesz już w środku, Colin będzie wrzucał paczki, a Ty musisz je ustawiać na wolnych półkach. Do każdej paczki będzie odpowiednia półka, na której trzeba ją umieścić. Po zbliżeniu do niej paczki, rozświetli się.
Po ustawieniu wszystkich okaże się, że do sowiarni zbliża się Filch. Aby uniknąć schwytania wejdź na samą górę i kieruj się do jedynego możliwego pomieszczenia. W środku rzuć na zepsutą drabinę Reparo i wejdź po niej. Potem wystarczy, że zejdziesz na dół do Colina.
Dean Thomas – sabotaż
Dean czeka na Ciebie w wieży zegarowej. Poprosi Cię, abyś pomógł mu zrobić sabotaż zegara. W tym celu zdejmij z zegara cztery zębatki (brązową, złotą, srebrną dużą i małą, użyj Wingardium Leviosa), które wiszą po prawej stronie i przewieś je na lewą stronę, tak, aby wyglądały jak lustrzane odbicie. Najpierw zawieś brązową, potem złotą, a na koniec dużą srebrną. Czwartej zębatki (mała srebrna) nie trzeba zawieszać. Sabotaż w pewnym momencie przerwie Ci Malfoy i jego banda. Po pokonaniu ich możesz spokojnie wracać do dalszej pracy.
Padma i Parvati Patil – głośniki
Padma i Parvati chcą popsuć pięć głośników w Hogwarcie, aby uciszyć Umbridge. Pierwszy z nich będzie w korytarzu na pierwszym piętrze. Podsuń pod ścianę znajdującą się obok skrzynię za pomocą Wingardium Leviosa i wdrap się po nim.
Kolejny głośnik będzie w bibliotece. Pod regał z książkami podstaw mniejszy i stół, po których będziesz mógł wejść na górę.
Trzeci głośnik jest przed Paved Courtyard. Obok dziewczyn rośnie bluszcz. Wystarczy, że wdrapiesz się po nim, aby dosięgnąć głośnika.
Czwarty głośnik znajduje się na Sunspension Bridge. Tam, gdzie będą stały Padma i Parvati barierka mostu będzie przerwana. Po prawej stronie zejdź pod most i przejdź jego całą długość do drewnianych kładek. Potem wystarczy, że wejdziesz po rynnie i krawędzi i można psuć kolejny głośnik.
Ostatni będzie w Herbology. Najpierw musisz spalić rośliny, które uniemożliwiają Ci dostęp (Incendio), potem natomiast pokonaj uczniów, którzy przyjdą do Herbology i będą chcieli Ci przeszkodzić Po walce, pod głośnik podstaw skrzynię (Wingardium Leviosa) i wejdź po niej.
Luna Lovegood – dziedzińce
Clock Tower Courtyard
Jak sama nazwa wskazuje, sprawa będzie związana z dziedzińcami, a mianowicie zatopieniem ich. Aby to zrobić najpierw musisz zdobyć paczki Freda i George’a. Na pierwszym dziedzińcu (Clock Tower Courtyard) podstaw kamień pod ściankę, na której rośnie bluszcz, a fragment muru jest zburzony (tuż za miejscem, gdzie znajduje się kamienna ławeczka). Gdy wejdziesz po bluszczu, na ławeczkę rzuć Wingardium Leviosa i przysuń ją tam, gdzie stoisz, aby stworzyła kładkę. Potem idź przed siebie, na paczkę Freda i George’a rzuć Wingardium Leviosa, ustaw ją na środku dziedzińca, pójdź w miejsce gdzie stoją Twoi przyjaciele i stamtąd rzuć na paczkę Reducto.
Exterior Walkway
Kolejny dziedziniec będzie na Exterior Walkway. Aby zdobyć paczkę bliźniaków wejdź po schodach, odszukaj rynnę, a potem poruszaj się po kolejnych rynnach i krawędziach tak, aby dostać się na samą górę. Na paczkę rzuć Wingardium Leviosa i zrób to samo co na poprzednim dziedzińcu.
Transfiguration Courtyard
Ostatnia paczka będzie na dziedzińcu przy sali do Transfiguracji. Będzie jej pilnował Ślizgon z ekipy Malfoy’a. Po pojedynku odzyskasz ją i znów uczyń z nią to samo co z poprzednimi.
HOGWART
Po skończeniu zadań, znów trafi się minigra ze Snapem. Rób w niej to samo co poprzednim razem. Gdy już ją skończysz, pomóż swoim przyjaciołom pokonać Malfoy’a i jego bandę. Po wygranej walce idź za Luną.
DEPARTAMENT TAJEMNIC
Kiedy znajdziesz się już w Departamencie Tajemnic podejdź do drzwi i na nich, równo z Ronem i Hermioną użyj zaklęcia Depulso. Po wkroczeniu do środka odszukaj rząd dziewięćdziesiąty siódmy (nie będą one ponumerowane, ale gdy trafisz na właściwy włączy się filmik). Kiedy filmik się skończy musisz uciec do wyjścia przed trzema postaciami, które Cię ścigają. Na drzwiach ponownie użyj Depulso, znów równo z przyjaciółmi. Po krótkim filmiku czekają Cię dwie walki. W pierwszej z nich będziesz grać Syriuszem, w drugiej natomiast Dumbledorem. Oba pojedynki są łatwe, więc nie powinieneś mieć problemów. Gdy wygrasz z Voldemortem, włączy się minigra z nim. Postępuj tak jak w grach ze Snapem. Po jej skończeniu będzie już tylko do obejrzenia filmik i napisy końcowe.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz